Suche igłowanie

Zabieg polega na wykorzystaniu specjalnych igieł do nakłuwania określonych punktów spustowych .

Miejsca te zwykle występują w obrębie pasm mięśniowo-powięziowych i odznaczają się wyjątkowo wysokim poziomem wrażliwości.

Pomimo tego, że podczas igłoterapii suchej używa się igieł do akupunktury, terapia ta nie ma nic wspólnego z klasyczną formą akupunktury.

Podczas zabiegu suchego igłowania fizjoterapeuta oddziałuje na płytkę nerwowo-mięśniową w mięśniu , stymulując komórki mięśniowe organizmu do regeneracji i przebudowy. Skutkuje to zmniejszeniem napięcia mięśniowego oraz zmniejszenia i ustąpienia bólu.

Suche igłowanie jest to skuteczna metoda leczenia bólu mięśniowo-powięziowego. Można łączyć ją z terapią manualna i terapią tkanek miękkich w celu zwalczania bólu.

Dlaczego warto skorzystać z suchego igłowania?

Suche igłowanie, czyli tzw. igłoterapia to metoda leczenia stosowana w przypadku:

• wzmożonego napięcia mięśniowego;
  • naderwania i naciągnięcia mięśni;
  • mobilizacji blizn;
  • przewlekłych przeciążeń – np. łokieć tenisisty, kolano biegacza, zapalenie ścięgna Achillesa;
  • dolegliwości bólowych kręgosłupa.

Wykwalifikowani fizjoterapeuci wykorzystują cienkie igły do nakłuwania punktów spustowych. Są to włókna mięśniowe o zwiększonym napięciu, przybierające postać guzków, grudek lub ziarenek ryżu. Punkty te pokazują nadwrażliwość na ucisk i charakterystyczny przenoszony ból. Techniki igłowania mają za zadanie sprowokować przebudowę tkanki, która niweluje miejsca bólowe.

Fizjoterapeuci w FIZJOMEDICAR wykorzystują techniki suchego igłowania w trakcie terapii manualnej, aby przyspieszyć proces leczenia i regeneracji.

Suchego igłowania nie wykonujemy u dzieci, kobiet w ciąży oraz przy ostrych stanach zapalnych.