Kinesiology taping

Metoda plastrowania dynamicznego, do którego używamy elastycznych plastrów wspomagających stabilizację stawów, ale także odciążających przeciążone mięśnie. Natychmiastowa ulga w bólu i doskonałe uzupełnienie terapii. Aplikacje dobierane są adekwatnie do potrzeb oraz zgodnie z trybem życia pacjenta, tak aby maksymalnie wspomóc proces leczenia.

Co warto wiedzieć o technice kinesiology taping?

Popularna wśród sportowców i fizjoterapeutów technika kinesiology taping jest metodą wzbudzającą coraz większe zainteresowanie w przypadku usuwaniu zastojów, obrzęków, a nawet wygładzaniu zmarszczek. To nie tylko kolorowy trend w mediach społecznościowych, ale realny sposób na uzyskanie efektu leczniczego mającego na celu usunięcie lub zredukowanie bólu. Użycie taśm ma za zadanie zwiększyć przestrzeń między skórą a mięśniami, co przekłada się na rozluźnienie i zmniejszenie napięć. Dodatkowo plastrowanie dynamiczne ma działanie przeciwbólowe. Kinesiology taping nie usztywnia ciała a umożliwia dynamiczną pracę taśm ze skórą i mięśniami.

Taping możemy wykonać na większości częściach naszego ciała np. nadgarstku, łydce, kręgosłupie, brzuchu, kolanie, stopach.

Często taping wykonuje się u kobiet w ciąży aby odciążyć mięśnie i stawy. Plastry podtrzymują brzuszek ciążowy i zmniejszają napięcie mięśni przykręgosłupowych.

Efekty kinesiology taping

Technika kinesiology taping cieszy się rosnącym zainteresowaniem, ponieważ zazwyczaj przynosi natychmiastową ulgę bez konieczności stosowania medykamentów. Metoda ta sprawdza się przy kontuzjach i dolegliwościach bólowych. Stosując plastrowanie możliwe jest uśmierzenie bólu poprzez bierną podporę dla mięśni, dzięki czemu możliwe jest dalsze trenowanie. Dodatkowym atutem dynamicznego plastrowania jest zwiększenie siły mięśniowej z uwagi na sukcesywne zapewnienie lepszego ukrwienia. Świetne efekty kinesiology taping można zaobserwować między innymi przy wadach kręgosłupa i klatki piersiowej, a także w przypadku uciążliwych i przewlekłych dolegliwości bólowych o podłożu zwyrodnieniowym.

Kinesiology taping nazywany jest często plastrowaniem dynamicznym. Polega na oklejaniu różnorodnych obszarów ciała elastycznymi taśmami. Warto wiedzieć, że pomimo braku jakichkolwiek substancji na plastrach, wykazują one silne działanie terapeutyczne, dlatego metoda ta jest niezwykle popularna i chętnie polecana przez fizjoterapeutów. Nakłada się je w leczeniu schorzeń narządu ruchu, a także układu limfatycznego oraz w profilaktyce blizn na skórze. Kinesiology taping stosuje się w leczeniu:

• urazów i kontuzji;
  • schorzeń stóp;
  • dolegliwości bólowych mięśni i stawów;
  • porażeń mięśni twarzy;

Warto wiedzieć, że kinesiology taping to skuteczna metoda leczenia różnych dolegliwości bólowych, może być wykonywana na wielu częściach ciała, dzięki temu jest niezwykle uniwersalną formą terapii.

Kinesiology taping — dlaczego warto?

Ludzie latami cierpią na różne dolegliwości, szukając środków, które mogą pomóc im złagodzić dolegliwości. Istnieje wiele osób, które dzięki metodzie kinesiology taping szybciej pozbyły się dolegliwości bólowych. Plastry są bezpieczne w stosowaniu, dlatego można często zauważyć je na ciele sportowców, którzy za ich pomocą leczą różne kontuzje i ból. Warto wiedzieć, że aby kinesiology taping mógł być skuteczny, należy skorzystać z pomocy wykwalifikowanego fizjoterapeuty. W naszym Centrum Rehabilitacji Medycznej zajmujemy się profesjonalnym przyklejaniem plastrów, tak aby ich działanie mogło być w pełni skuteczne i efektywne. Zadzwoń! Pomożemy Ci zapomnieć o przykrych dolegliwościach!