Rehabilitacja po COVID-19

Rehabilitacja po covid-19 a pierwsza wizyta u fizjoterapeuty

Wraz ze wzrostem zachorowań na COVID-19 rośnie zarówno wiedza, jak i umiejętności lekarzy, a co za tym idzie, są oni w stanie zminimalizować nieprzyjemne powikłania, których doświadczają ozdrowieńcy. Jednym z takich sposobów jest rehabilitacja po covid, na którą chętnie udają się osoby gotowe na powrót do wcześniej prowadzonego trybu życia, jednak zarazem niewydolne fizyczne, dla których każdy ruch to niemały wysiłek.

Pierwsza wizyta na rehabilitacji po COVID-19 ma kluczowe znaczenie dla zdrowia Pacjenta. Podczas spotkania nasi fizjoterapeuci wykonują niezbędne testy oraz badania, pozwalające na precyzyjne określenie stanu zdrowia Pacjenta.

Komu pomoże rehabilitacja po COVID-19?

Niekiedy ozdrowieńcy to prawdziwi szczęściarze, którzy po zachorowaniu na COVID-19 ponownie stanęli na nogi i nie odczuli w związku z tym wielu nieprzyjemnych dolegliwości. Niektórzy Pacjenci potrzebują jednak okresu rekonwalescencji, podczas którego poddają się zabiegom dopasowanym do indywidualnych potrzeb ich organizmu. Takim przypadkom najczęściej sprzyja rehabilitacja po COVID-19 przeprowadzana pod okiem doświadczonego fizjoterapeuty, odpowiedzialnego za skomponowanie zestawu ćwiczeń mobilizujących organizm do prawidłowego funkcjonowania. Rehabilitacja po covidzie dedykowana jest osobom, które po przebyciu choroby borykają się z:

• chronicznym bólem w klatce piersiowej,
  • trudnościami z oddychaniem oraz dusznościami,
  • niewydolnością fizyczną oraz układu krążenia,
  • zauważalnym obniżeniem nastroju,
  • stanami lękowymi bądź depresyjnymi,
  • obrzękiem nóg.

Dlaczego rehabilitacja po covidzie odgrywa tak dużą rolę w powrocie do zdrowia?

Marząc o szybkim powrocie do zdrowia, warto podjąć się rehabilitacji po COVID-19, podczas której specjalista nie tylko udzieli niezbędnych porad, ale przede wszystkim zaplanuje oraz poprowadzi wizytę dopasowaną do potrzeb organizmu, oraz stanu zdrowia Pacjenta. Z pomocą indywidualne ułożonych zestawów ćwiczeń nasi fizjoterapeuci są w stanie skrócić czas rekonwalescencji i – co więcej – zminimalizować nieprzyjemne powikłania towarzyszące na co dzień wielu ozdrowieńcom. Rehabilitacji po covidzie w naszym Centrum Rehabilitacji Medycznej FIZJOMEDICAR obejmuje pomoc w zakresie:

• zmniejszenia uczucia duszności,
  • usprawnienia pracy układu oddechowego,
  • zmniejszenia obrzęków kończyn górnych oraz dolnych,
  • poprawy ogólnego samopoczucia,
  • odzyskania utraconej w wyniku choroby witalności.

Odczuwasz skutki infekcji koronawirusem pod postacią uczucia duszności, chronicznego zmęczenia, bólu głowy czy osłabienia wydolności?

Jeśli tak to masz tzw. „zespół pocovidowy”.

Sprawdź jak możemy Ci pomóc.

Z dotychczasowych obserwacji wynika, że część Pacjentów zmaga się z długofalowymi następstwami zakażenia COVID-19, gdyż w wyniku infekcji dochodzi do zaburzenia rozprężania klatki piersiowej, a tym samym do zaburzenia rozprężania się pęcherzyków płucnych. Następstwem tych zmian jest gorsze dotlenienie i regeneracja całego organizmu.

Nasi fizjoterapeuci, dzięki wykorzystaniu technik manualnych mogą wpłynąć m. in. na:

• normalizację napięć w obrębie klatki piersiowej
  • poprawę pracy przepony oraz mięśni międzyżebrowych, która są głównymi mięśniami oddechowymi
  • poprawę ruchomości żeber, kręgosłupa piersiowego

Niewydolność ww. elementów będzie wpływała na włączenie się do pracy dodatkowych mięśni oddechowych, zwiększenie sztywności klatki piersiowej, co wpłynie na wzrost napięcia i pojawienie się dolegliwości w obrębie karku, odcinka piersiowego kręgosłupa czy nawet kończyn górnych.